Somier camper per a Traveller/Space Tourer

Taulers de fusta

Si hi ha algun material que defineix la humanitat, sens dubte aquest seria la fusta. Ni la pedra, ni el bronze, ni el coure, ni el ferro, ni el paper, ja que per més que donin nom a civilitzacions d’Homo Sapiens, la fusta és l’únic material que s’ha utilitzat extensament a totes.

Per caçar, per fer útils, per a les nostres cases, mobles, mitjans de transport i un llarg etcètera. La fusta, de tota mena d’arbres, s’ha fet servir des de temps immemorials.

Tècnicament, la fusta és un material anesòptric, que vol dir que les seves propietats físiques no són iguals en totes direccions. Com que els troncs de fusta estan compostos de tubs fibrosos de cel·lulosa, tenen propietats resistents més grans en el sentit de la fibra, però en sentit transversal la resistència no és tan gran, però té més capacitat de penetració d’agents externs.

Entre les grans propietats de la fusta, que la fan idònia per seguir utilitzant-la en temps en què hi ha altres materials més resistents, dos destaquen especialment:

  • Sostenibilitat: La fusta és un material orgànic, biodegradable i abundant. En utilitzar-lo millorem el món en fixar CO2, que altrament aniria a l’atmosfera. I quan no utilitzem més aquest material, serà molt fàcil reciclar-lo.
  • Accessibilitat: Hi ha fusta a tot el món, de molts tipus, i de fàcil accés. Cultivable i per tant gestionable, i de preu molt econòmic.
  • Lleugeresa La fusta té, en pràcticament totes les espècies, una relació resistència/pes molt per sobre d’altres materials, fins i tot comparable amb l’acer. Per aquest motiu s’utilitza tant en construcció de pavellons de grans llums, i en la indústria aeronàutica i ferroviària… i als mobles per camperitzar furgonetes .

A la construcció s’utilitza especialment la fusta de tipus unidireccional, és a dir, amb les fibres orientades en el mateix sentit, sigui amb biga sencera, o darrerament amb bigues recompostes (finguer-joint, laminada o microlaminada), mentre que a la indústria aeronàutica i per als mobles de furgonetes s’utilitza més el tauler contraxapat, ja que té propietats resistents similars en dos sentits, i per tant és molt més versàtil.

 

A Camporan, utilitzem tauler contraxapat de bedoll als llits per a furgonetes , ja que es tracta d’una fusta frondosa, d’alta densitat i resistència mecànica, cosa que el fa molt durador, resistent i mecanitzable.

MiniVAN a Dacia Dokker

Per evitar el lliscament del matalàs sobre el somier de la furgo, utilitzem tauler amb una cara revestida amb film antilliscant.

 

7 comentaris a “Taulers de fusta”

  1. Hola! ¿Que espesor habéis puesto al tablero de la cama? Resiste lo suficiente el peso de dos personas o lleva alguna estructura por la parte inferior. Gracias

    1. Hola Enrique,
      Dependiendo del modelo, el grosor puede variar, pero normalemente trabajamos con 12mm, pues el tablero de abedul es muy resistente. Además, hacemos refuerzos puntuales.
      Para preguntas concretas de producto, mejor nos contactes por e-mail, teléfono o Whatsapp.
      Saludos!

  2. María del Fresno

    Hola, tengo una Peugeot rifter y me gustaría saber precio del mueble cama y los aislantes, gracias

    1. Hola María, gracias por escribirnos. El pack compuesto por etructura de cama y colchón plegable €658,00. Cualquier duda no dudes en llamarnos.

      1. Hola! Para una Berlingo nueva va bien? Los asientos se esconden hasta el suelo. Donse se apoya la cama? Y el ancho máximo de la cama, de cuanto queda? Muchas gracias

        1. Hola Diana,
          La cama MiniVAN, en la zona delantera, se apoya en unas patas (3 o 4 unidades, según vehículo) que van verticalmente al suelo o a los raíles de los asientos. El ancho en la zona delantera es de 130cm.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

three − one =

Cistella de la compra
Desplaça cap amunt